بنیاد نیکوکاری رایحه از سال ۸۶ حمایت خود را در جنوب کرمان، از روستاهای محروم این منطقه آغاز کرد و حدود ۸ سال است که فعالیت های رایحه در منطقه دهکهان آغاز شده است.

تعداد ۴۰ زن سرپرست خانوار از طریق کار در کارگاه خیاطی، پخت نان محلی، قنادی رایحه، تهیه غذای خانگی، ترشیجات، تولید صنایع دستی، ترویج دامپروری و فرآورده های خرما، به درآمد ثابت رسیده اند.

رایحه علاوه بر توسعه کسب و کار و ایجاد کارآفرینی برای زنان روستا، در توسعه ی فعالیت های فرهنگی، آموزشی و تجهیز و حمایت از تنها کتابخانه این روستا فعالیت گسترده ای دارد. در گزارش زیر خلاصه ای از مهمترین فعالیت های رایحه در سه ماهه نخست سال 1403 در جنوب کرمان آمده است.

پنجشنبه های مهربانی

در طرح پنجشنبه های مهربانی با حمایت نیکوکاران، زنان کارآفرین رایحه در روستاهای دهکهان، بجگان و امیرآباد مشارکت کردند و مجموعا ۳۹۰۰ قرص نان محلی به ارزش 39 میلیون تومان و 1140 پرس غذای گرم (زرشک پلو با مرغ، چلوکباب کوبیده، پلو، خورشت قیمه و پلو، خورشت قورمه سبزی) پخته و به صورت هفتگی بین 60 خانواده ایتام و نیازمند توزیع شد.

در منطقه قلعه گنج به ارزش 17 میلیون تومان 10 بسته ارزاق با مرغ و یک راس گوسفند ذبح و بین خانواده ها توزیع شد.

احداث مرکز کارآفرینی

مرکز کارآفرینی رایحه در منطقه دهکهان با هدف ترویج کارآفرینی، مهارت آموزی، استعداد یابی و سامان دادن به تولیدات روستایی مبتنی بر علوم و فنون روز دنیا به مساحت ۲۲۰ متر مربع در حال احداث می باشد. مخاطبان دوره های آموزشی این مرکز، اهالی روستاهای جنوب کرمان در گروه های سنی مختلف هستند و با شرکت درکارگاه های آموزشی به دنبال کسب مهارت جدید، جهت راه اندازی یا توسعه کسب و کار خود در روستاها می باشند. بخشی از فعالیت های این مرکز به ترویج کارآفرینی برای کودکان و نوجوانان روستایی اختصاص خواهد یافت، که نسل آینده از مهارت و هوش مالی و اقتصادی لازم برای کارآفرین شدن بهره مند گردند. ساخت مرکز کارآفرینی از مرداد ماه سال گذشته آغاز شد و هم اکنون در مرحله دیوارکشی است و انشاالله تا پایان تابستان به مرحله بهره برداری خواهد رسید.

واحد خبر رایحه جنوب کرمان: فرزاد میرشکاری

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *