بنیاد نیکوکاری رایحه از سال 86 در جنوب کرمان حمایت خود را، از روستاهای محروم این منطقه آغاز کرد. رایحه با مشارکت خیرین خدمات گسترده ای در این منطقه انجام داده است. درگزارش ذیل، بخشی از فعالیت های رایحه جنوب کرمان در سال جاری آمده است.
بخش تحصیلی
120 دانش آموز در شهرستان قلعه گنج، 34 دانش آموز در منطقه دهکهان و 16 دانشجو در منطقه کهنوج بورسیه تحصیلی شدند و ماهانه 200 تا 450 هزار تومان دریافت کردند.
300 بسته لوازم تحریر به ارزش 150 میلیون تومان و 270 دست روپوش دخترانه و پسرانه به دانش آموزان اهدا شد.
بطور مستمر آموزش غیرحضوری توسط مجتمع رهیار برای دانش آموزان برگزار شد و تعداد 15 نفر از دانش آموزان مجتمع آموزشی ممتاز به دانشگاه ها راه یافتند.
پشتیبانی
با حمایت خیرین 3400 پرس غذای گرم و بیش از 1800 قرص نان محلی پخته و 220 بسته ارزاق بین نیازمندان مناطق دهکهان، قلعه گنج، بجگان، امیرآباد، بارگاه، بندکوه، رضا آباد، کهنوج و منوجان توزیع شد.
18 راس گوسفند به ارزش 56 میلیون تومان ذبح و بین نیازمندان توزیع شد.
بهداشت و درمان
با مبلغ 450 میلیون تومان بخش قلب، تالاسمی و دیالیز بیمارستان شهدای قلعه گنج، تجهیز شد.
به مبلغ 200 میلیون تومان پانسیون پزشک مرکز بهداشت روستای سلمانیه، تجهیز شد.
2 دستگاه آزمایش خون مرکز بهداشت شهرستان قلعه گنج، با حمایت خیرین تامین شد.
بخش اشتغال
5 دستگاه چرخ خیاطی و 6 دستگاه نخ ریسی برای امر خوداشتغالی بانوان اهدا شد.
تعداد 40 نفر از بانوان سرپرست خانوار در مرکزکارآفرینی، کارگاه خیاطی، تولیدات صنایع دستی، قنادی رایحه، پخت نان محلی، تهیه غذای داداپز، تولید ترشی انبه، شیره خرما وکافی شاپ زنان درمنطقه دهکهان و قلعه گنج به درآمد ثابت رسیده اند و تولیدات حصیری، میناکاری، صنایع دستی، خیاطی و هنرهای دستی بانوان کارآفرین افزایش چشم گیری داشته است.
جهت توسعه دامپروری و اشتغال زایی خانواده های روستایی 18 راس دام زنده (بز و گوسفند) به 9 خانواده اهدا شد.
توسعه نخل های ماندگار با کاشت بیش از 800 نهال خرما، جهت درآمد زایی خانواده های ایتام با حمایت خیرین رایحه در روستاهای جنوب کرمان دهکهان، بجگان، فاریاب، سرراس، رضا آباد و امیرآباد کاشته شد.
زنان کارآفرین و نانوای روستاهای جنوب کرمان به سفارش بانیان خیر و با نیت خیرات اموات در پنج شنبه های مهربانی به ارزش 70 میلیون تومان نان و غذای گرم پخته و بین ایتام و نیازمندان توزیع کردند.
مبلغ 40 میلیون تومان وام جهت خرید دستگاه میکسر قنادی رایحه در دهکهان، به بانوان دهکهانی داده شد و مبلغ 5 میلیون تومان وام قرض الحسنه جهت خرید دستگاه فر برای پخت پیتزا و توسعه کافی شاپ زنان در اختیار بانوان دهکهانی قرار گرفت و جوانان روستا علاوه بر دورهمی و جشن، با گردهمایی در این کافه درکلاس های آموزشی مهارت های فردی و اجتماعی شرکت کردند.
رایحه در ادامه طرح حمایت از مشاغل خانگی برای زنان روستای دهکهان، با اختصاص 10 میلیون تسهیلات بدون سود به یکی از زنان روستا، کمک کرد تا سالن زیبایی خود را در دهکهان افتتاح کند.
رایحه جنوب کرمان: فرزاد میرشکاری

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *