در این کلاس ها از خنده و خندیدن به عنوان خنده تراپی یا خنده درمانی یاد می شود و افراد یاد می گیرند خنده را به صورت یک تمرین انفرادی و گروهی انجام دهند و تجارب عمیقی را با آرام بخشی خنده، تجسم و تنفس دیافراگمی یا شکمی به دست آورند. خنده درمانی یا خنده تراپی، تاثیر زیادی در سلامتی انسان دارد.
تمرینات خنده تراپی، برای افراد مضطرب و نگران بسیار مفید است. خنده با کاهش غلظت هورمون های استرس مانند کورتیزول آثار استرس را برطرف می کند. فقط کافی است افراد مضطرب تاثیرات مثبت خنده را باور داشته باشند و تمرین کنند.
خنده روی افسردگی، گوارش، عضلات صورت کمرویی و اضطراب تاثیر شگفت انگیزی دارد.
*تاثیر اجرای تکنیکهای خنده درمانی برای کمک درمان بیماری ها*
– فشار خون را کنترل می کند
تحقیقات نشان می دهد افرادی که فشار خون بالا دارند بعد از انجام تمرینات خنده درمانی یا حضور در باشگاه های خنده و خندیدن دسته جمعی، فشار خون شان متعادل تر می شود.
– سبب شادابی و طراوت پوست می شود
خنده پوست شما را شاداب و با نشاط می کند. زمانی که می خندیم ماهیچه های صورت سفت تر شده و خاصیت کشسانی پوست تقویت می شود. از این رو خندیدن از شل شدن ماهیچه ها و پیری زودرس پوست صورت پیشگیری می کند.
خنده های از ته دل، مثل جلیقه ضد گلوله در برابر تحاجم هیجانات و احساسات منفی عمل می‌کند.
برای خنديدن وقت بگذاريد زيرا موسيقی قلب شماست.
کلاس شاد و مفرح خنده درمانی، با حضور مربی یوگای خنده، خانم پرتو عباسی در روزهای سه شنبه از ساعت ۱۱ الی ۱۲ در موسسه فرهنگی رایحه برگزار می گردد.
این کلاس با انجام خنده تراپی، درمان افسردگی، اضطراب، کاهش استرس، پیشگیری از آلزایمر، کمرویی، خجالتی، اعتماد بنفس بیشتر و آشتی با کودک درون در فضایی شاد، برای شرکت کنندگان در همه مقطع سنی و حتی کودکان برگزار می گردد.

جهت ثبت نام یا کسب اطلاعات بیشتر می توانید به نشانی زیر مراجعه فرمایید یا با شماره های زیر تماس حاصل نمایید.
نشانی: تهران، شهرك اكباتان، خیابان شهید عظيمی، بین خیابان بيمه دوم و سوم، خیابان شهید قربانی، روبروی پارك گلايل، پلاک ۲ طبقه دوم موسسه فرهنگی رایحه
۴۴۶۳۱۳۱۳ داخلی ۱۲ و ۲۷
واحد فرهنگی موسسه رایحه

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *